komolyzene, opera, színház

Francia imák

Egy szünettel
Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem

Jegyárak


Mentse el a programot Google Naptárába!

Lully és Berlioz a francia zene két korszakos, stílusteremtő mestere. Mindketten nagyszabású kompozíciót írtak az egyik legrégebbi latin nyelvű himnusz, a Te Deum szövegére. Lully közel háromszázötven éve született kompozíciójának jellegzetes hangvétele tökéletesen igazolja, hogy miért tekintjük az olasz származású szerzőt a francia barokk stílusteremtő mesterének.
A Berlioz-darab fantasztikus dimenziói, káprázatos hangszerelése miatt mindmáig a ritka csemegék közé tartozik: a zeneszerző templomi előadás esetén úgy tervezte, hogy az orgona és a százhatvan tagú zenekar a lehető legmesszebb helyezkedjék el egymástól, a kórus két részből álljon, egyenként száz énekessel; valamivel távolabb pedig egy hatalmas, hatszáz énekest számláló gyermekkórus foglaljon helyet. Mintha csak egy itáliai katedrálisban lennénk, ahol a tér minden sarkából árad felénk a zene. A kompozíció záró részében Berlioz az utolsó ítélet látomásával lép ki az áhítatos ima hangulati köréből. „Ennél iszonyatosabbat, monumentálisabbat soha nem írt zeneszerző. Ha Berlioz ezt az egyetlen tételt komponálta volna egész életében, elég lenne ahhoz, hogy neve fennmaradjon” - írta Kroó György.
A Te Deum ugyanakkor legalább annyira látványosság is, mint zene. Oratorikus freskó a szó legszorosabb értelmében. A zenekarban különleges, ritkán használt hangszerekre figyelhetünk fel, az utolsó tételben pedig nem kevesebb, mint tizenkét hárfa szólal meg. Amikor 1855-ben maga Berlioz vezényelte a Saint-Eustache-templomban, így írt testvérének: „hadd mondjam el neked, hogy ez a hatalmas szertartás, mely egy óriási közönség tetszését nyerte el, a legnagyszerűbb benyomást is keltette. Volt egy olyan nagyszerűen érzelmes pillanat, hogy a templom egyik sarkában taps tört ki, bár hamar elnyomták. Kolosszális volt.”

Rendező: Magyar Rádió Művészeti Együttesei

Előadott művek

  • Kovács János
  • ének
    Fekete Attila, Szili Gabriella, Szigetvári Dávid, Gál József, Thomáš Šelc
  • orgona
    Dinyés Soma
  • a Magyar Rádió Szimfonikus Zenekara és Énekkara (karigazgató: Pad Zoltán)
  • A Magyar Rádió Gyermekkórusa (karigazgató: Walter Judit)
  • Kodály Kórus Debrecen (karigazgató: Szabó Sipos Máté)
  • a Honvéd Férfikara (karigazgató Strausz Kálmán)
  • a Bolgár Nemzeti Rádió Gyermekkara (karigazgató: Venecia Karamazova)
  • az Erkel Ferenc Általános Iskola Gyermekkara (karigazgató: Szebellédi Valéria)
  • a Marczibányi téri Kodály Iskola Gyermekkara (karigazgató: Őri Csilla)

Parkolási információk

Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy abban az esetben, amikor a Müpa mélygarázsa és kültéri parkolója teljes kapacitással működik, érkezéskor megnövekedett várakozási idővel érdemes kalkulálni. Ezt elkerülendő, azt javasoljuk kedves közönségünknek, induljanak el hozzánk időben, hogy gyorsan és zökkenőmentesen találhassák meg a legideálisabb parkolóhelyet és kényelmesen érkezhessenek meg előadásainkra. A Müpa mélygarázsában a sorompókat rendszámfelismerő automatika nyitja. A parkolás ingyenes azon vendégeink számára, akik egy aznapi fizetős előadásra belépőjeggyel rendelkeznek. A Müpa parkolási rendjének részletes leírása elérhető itt.

Büféélmény – sorban állás nélkül

Az Átrium-büfében új étkezési szolgáltatásunknak köszönhetően lehetőségük van előrendelést leadni egy órával az előadás megkezdése előtt, így megszabadulhatnak a hosszas sorban állástól az előadás szünetében, és azonnal fogyaszthatják a megrendelt étel-, italféléket. Az előrendelés részletei elérhetőek itt.

Biztonságos jegyvásárlás

Felhívjuk kedves Látogatóink figyelmét, hogy a Müpa kizárólag a saját weboldalán és hivatalos jegypénztáraiban megváltott jegyekre tud garanciát vállalni. A kellemetlenségek elkerülése érdekében javasoljuk, hogy előadásainkra, koncertjeinkre a jövőben is a mupa.hu weboldalon keresztül, valamint az Interticket (jegy.hu) országos hálózatában vagy a jegypénztárainkban váltsa meg jegyét.




Ugrás az oldal tetejére