irodalom, film, kiállítás

Petra von Kant keserű könnyei (Die bitteren Träne der Petra von Kant, 1972)

Magány-ügyek - Sorsok a német újfilm sűrűjéből

Előadóterem
  • Müpa saját produkció
  • Müpa Filmklub

Jegyárak


Mentse el a programot Google Naptárába!

Lassan negyvenegy éve, hogy meghalt Rainer Werner Fassbinder. Harminchét évesen. Rendezőként negyvennégy filmet hagyott maga után: lélekviharban bővelkedő, provokatív, a német múltat és jelent egészen új nézőpontból vizsgáló filmeket. Huszonhét éves volt, amikor saját drámájából filmre vitte a Petra von Kant keserű könnyeit, amelynek minden szereplője nő. A belső történések filmje. Az egymástól való függések, az egymásra utaltság, a lassú égésű viszonyok drámája. Olyan film, amelyet apró gesztusok, színek, tétova mondatok tartanak mozgásban. Nehezen felejthető.

A Petra von Kant keserű könnyei egyetlen térben - Petra von Kant lakásán - játszódik. De ez a tér minden, csak nem egyszerű. Kezdetben annak tűnik. Petra von Kant divattervező, és a lakás részletei (divatrajz, kirakatbabák) erre látszanak utalni. Látszólag még az is, hogy történetünk hősnője, Petra von Kant (Margit Carstensen) állandóan átöltözik, újabb és újabb parókákban tűnik fel. Aztán lassan felismerjük, hogy a színekkel, szabásvonalakkal, parókákkal és sminkekkel folytatott játék egy önálló jelentésréteget alkot a filmben. A kamera folyamatosan fedezi fel - olykor a háttérben - a jelentőségteljes elemeket. És világossá válik, hogy az eredetihez, a színpadra írt műhöz képest a mozgókép tud valami egészen megrendítőt. Képes megragadni az érintést. Az érintés hiányát is. Meg azt, hogy az olykor suta mondatok, tétova emberi szerepek miképpen válnak teljessé két kéz vagy test találkozásakor. Tökéletes példája ennek a hallgatag Marlene (Irm Hermann), aki olyan, mintha egy német expresszionista filmből lépett volna át Fassbinder világába. És akkor még nem is beszéltünk Hanna Schygulla alakításáról, aki ekkor már évek óta meghatározó színművésze Fassbinder filmjeinek. Digitális trükkökre ne számítson senki. Fél évszázada még hittek az ember ember által való megjelenítésének erejében.

Német nyelven, magyar felirattal.
A vetítést megelőző és az azt követő beszélgetés magyar nyelven zajlik.

Rendező: Müpa
  • rendező
    Rainer Werner Fassbinder
  • házigazda
    Réz András

Jegyinformáció

Online és személyesen erre az előadásra jegyét Müpa ajándékutalvánnyal, valamint OTP, K&H vagy MKB SZÉP-kártyája szabadidő alszámlájának terhére is megvásárolhatja.
Személyes vásárláskor elfogadjuk még az Edenred Ajándékutalványt és az Edenred ajándékkártyáit (juttatási és családi kártyák), illetve az OTP Cafeteria kártya kultúraalszámla-keretét is.

Parkolási információk

Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy abban az esetben, amikor a Müpa mélygarázsa és kültéri parkolója teljes kapacitással működik, érkezéskor megnövekedett várakozási idővel érdemes kalkulálni. Ezt elkerülendő, azt javasoljuk kedves közönségünknek, induljanak el hozzánk időben, hogy gyorsan és zökkenőmentesen találhassák meg a legideálisabb parkolóhelyet és kényelmesen érkezhessenek meg előadásainkra. A Müpa mélygarázsában a sorompókat rendszámfelismerő automatika nyitja. A parkolás ingyenes azon vendégeink számára, akik egy aznapi fizetős előadásra belépőjeggyel rendelkeznek. A Müpa parkolási rendjének részletes leírása elérhető itt.

Biztonságos jegyvásárlás

Felhívjuk kedves Látogatóink figyelmét, hogy a Müpa kizárólag a saját weboldalán és hivatalos jegypénztáraiban megváltott jegyekre tud garanciát vállalni. A kellemetlenségek elkerülése érdekében javasoljuk, hogy előadásainkra, koncertjeinkre a jövőben is a mupa.hu weboldalon keresztül, valamint az Interticket (jegy.hu) országos hálózatában vagy a jegypénztárainkban váltsa meg jegyét.



Müpa Filmklub


Ugrás az oldal tetejére