tánc, újcirkusz

Gergye Krisztián Társulata és Gloria Benedikt: Kokoschka babája

Egy világraszóló szerelmi történet

Szünet nélkül
Fesztivál Színház

Jegyárak


Mentse el a programot Google Naptárába!

Gloria Benedikt osztrák balerina, aki művészetében a táncot a tudományhoz és a politikához igyekszik közelíteni, és Gergye Krisztián, a kortárs tánc magyarországi fenegyereke a századforduló legendás korszakához nyúl, hogy hidat teremthessen a jelenkor művészete és a világháborúk előtti progresszív korszellem között. Előadásuk felidézi Gustav Mahler korát és a 20. század történelmén átívelő utazásra invitálja a nézőt, bemutatva egy legendás szerelmi történetet.
A táncelőadás Afonso Cruz emblematikus regényétől kölcsönözi címét, de csak annyiban merít ihletet a szépirodalmi műből, amennyire az metaforaként megidézi Oskar Kokoschka Alma Mahlerről készített, életnagyságú bábujának extravagáns történetét. „Oskar Kokoschka, a festő annyira bele volt bolondulva Alma Mahlerba, hogy amikor véget ért a kapcsolatuk, készíttetett egy élethű babát, amely szerelme minden egyes vonását hűen lemásolta. A bábkészítőnek írt levelébe, amelyet a babához mellékelt, és amelyet pontos leírással ellátott rajzok kísértek, még azt is belevette, hogy a bőrnek mely ráncait tartja nélkülözhetetlennek. Kokoschka, aki nem akarta véka alá rejteni a szenvedélyét, a városban sétálgatott a babával, eljárt vele az operába. Egy nap aztán elege lett belőle, a fejéhez vágott egy üveg vörösbort, és a baba a szemétbe került.” (A könyv kiadói fülszövege)
A táncelőadás élethű bábok segítségével, a kokoschkai gesztust sokszorosítva színpadára invitálja a 20. század három emblematikus alakját: a zeneszerző Mahlert, a festő Kokoschkát és femme fatale-múzsa Alma Mahlert. A táncba vitt bábok története egy olyan kor emlékét idézi fel, amelyben a kitalált világ még képes visszahatni a valóságra. A 20. század talán utolsó olyan pillanatára emlékezünk, amelyben a romantika, az expresszionizmus, a szerelem még érvényes fogalmak, és a múzsák még képesek a csókra.

A produkció az Európai Hidak 2015 fesztivál keretén belül, a Müpa és az Osztrák Kulturális Fórum együttműködésében valósult meg.

Rendező: Nemzeti Táncszínház
  • Gergye Krisztián, Gloria Benedikt, Barabás Anita
  • zene
    Gustav Mahler, Richard Wagner, Arnold Schönberg, Max Richter, Stravinsky, Szofia Gubajdulina, Schnittke
  • koreográfia
    Gergye Krisztián, Gloria Benedikt
  • bábterv
    Hoffer Károly
  • jelmez
    Béres Móni
  • fényterv
    Vajda Máté
  • vetítés
    Karcis Gábor
  • vetítésben felhasznált fényképek
    Vojnich Erzsébet, Szüts Miklós
  • dramaturg
    Miklós Melánia
  • produkciós vezető
    Gáspár Anna
  • produkciós asszisztens
    Fazekas Anna
  • látvány, rendezés
    Gergye Krisztián

Parkolási információk

Felhívjuk látogatóink figyelmét, hogy abban az esetben, amikor a Müpa mélygarázsa és kültéri parkolója teljes kapacitással működik, érkezéskor megnövekedett várakozási idővel érdemes kalkulálni. Ezt elkerülendő, azt javasoljuk kedves közönségünknek, induljanak el hozzánk időben, hogy gyorsan és zökkenőmentesen találhassák meg a legideálisabb parkolóhelyet és kényelmesen érkezhessenek meg előadásainkra. A Müpa mélygarázsában a sorompókat rendszámfelismerő automatika nyitja. A parkolás ingyenes azon vendégeink számára, akik egy aznapi fizetős előadásra belépőjeggyel rendelkeznek. A Müpa parkolási rendjének részletes leírása elérhető itt.

Biztonságos jegyvásárlás

Felhívjuk kedves Látogatóink figyelmét, hogy a Müpa kizárólag a saját weboldalán és hivatalos jegypénztáraiban megváltott jegyekre tud garanciát vállalni. A kellemetlenségek elkerülése érdekében javasoljuk, hogy előadásainkra, koncertjeinkre a jövőben is a mupa.hu weboldalon keresztül, valamint az Interticket (jegy.hu) országos hálózatában vagy a jegypénztárainkban váltsa meg jegyét.




Ugrás az oldal tetejére